קראתם את הפוסט הקודם? נעזרתם בו? הפוסט הזה יעזור לכם להבין מה עומד מתחת ולפעול בהתאם בחכמה.

בפוסט הקודם דיברנו על כך שחברות ביטוח חיים מתחמקות בטוענות שונות ודוחות את התביעות כדי לחסוך לעצמן כסף. הדרכנו כיצד חשוב להגיש את הבקשה באופן מיידי וזריז ולא להתעכב, כי קיים חוק הנקרא חוק ההתיישנות. כאשר חולפות להן 5 שנים מאז פטירת המבוטח, התביעה כבר לא רלוונטית והחברה נקיה מתביעה. הזהרנו כיצד יש לפעול אם חברת הביטוח מתמהמהת (אולי בכוונה כדי לגרום לכם להפסיד בגלל חוק ההתיישנות…) וכיצד תוכלו לעכב את תאריך ההתיישנות. 

לאחר 30 יום מיום קבלת כל המידע על התביעה, החברה חייבת להגיב. או שהיא תשלח את כל הכסף או שהיא תדחה אתכם עם מכתב הסבר. כעת נפרט לפניכם מהן הסיבות והתירוצים השונים אותם מנצלות חברות הביטוח כדי להתחמק ממתן התגמולים.

 

לעיתים, חברות הביטוח ינמקו את הסירוב לבקשה בעקבות הליכי הכריתה והגילוי של המבוטח. במצב כזה תתקשו להצדיק את עצמכם כי המבוטח כבר איננו אתכם.

כל זה רק מכיוון שסכום הכסף שהביטוח נדרש לשלם לכם יהיה בדרך כלל גבוהה מאוד ולא מתחשק להם לפרגן לכם אותו מהכיס שלכם.

למשל, אם הנפטר חלה, חברות הביטוח תוכלנה לטעון שהוא לא גילה להם בשעה שנרשם לביטוח שהוא חולה. אם החברה הייתה יודעת שהמבוטח חולה היא הייתה גובה ממנו תעריף יקר יותר. פעמים רבות החברות טוענות שהדבר נעשה בכוונה תחילה כדי להערים עליהם ולהרוויח בעתיד על חשבונן. 

נימוקים הרווחים בהם משתמשות חברות הביטוח כדי להתחמק ממתן הכסף:

  1. המבוטח לא שילם על הפרמיה כך שהפוליסה בטלה

לפעמים תטען חברת הביטוח כי המבוטח לא שילם תקופה ארוכה את כספי הביטוח. לכן החוזה בטל ומבוטל והחברה אינה חייבת לכם דבר. אם חברת הביטוח אכן רוצה שבית המשפט יסכים עם הטענה, היא חייבת להוכיח שהיא שלחה למבוטח דרישה לתשלום על כך שפיגר בתשלומים. על פי חוק 15. אם המבוטח לא שילם את החוב עד 15 ימים, החברה צריכה לשלוח שוב התראה. שם יהיה רשום שאם לא ישלם את החוב תוך 2 ימים, הפוליסה תבוטל.

אם החברה מוכיחה שהיא אכן פעלה כך והמבוטח קיבל את כל ההודעות. אכן טענה זו תתקבל בבית משפט.

2. "האותיות הקטנות"

לפעמים תטענה חברות הביטוח כי המבוטח חריג ולכן לא זכאי לקבל  את כספי הביטוח. אבל על פי חוק, חברת הביטוח חייבת לתת למבוטח העתק עם כל הסעיפים והחריגות בצורה בולטת. כך המבוטח ידע האם הוא אכן זכאי לקבל את התגמולים.  

אם החברה טענת שהמבוטח הינו חריג, היא צריכה להוכיח כי אכן שלחה לו את כל המידע והדגישה את החריגים. היא גם חייבת להוכיח כי חריגות  אלו כבר היו בתוקף בזמן בו נרשם המבוטח. אחרת, החברה לא תוכל להתחמק ממתן כספי הפיצויים.

  1. הסתרת מידע

לעיתים קרובות טוענות חברות הביטוח כי המבוטח הסתיר מהם מידע רפואי כאשר רכש את פוליסת הביטוח ואם החברה הייתה מודעת לכך היא הייתה גובה מחיר יקר יותר. אולם החברה היא זו שצריכה להוכיח את זה.  

 לפי חוק סעיף 7, אם המבוטח לא גילה את כל הפרטים האישיים שלו, החברה יכולה לבטל את הפוליסה. אבל שימו לב, לפי סעיף 8, אם המידע הרפואי לא קשור למקרה של הביטוח, או אם החברה כן ידעה את הפרט הזה כאשר רכש המבוטח את הפוליסה, היא תדרש לשלם לו את הכסף בשלמות. במקרה בו חלפו 3 שנים מאז שהמבוטח רכש את הפוליסה, החברה היא זו שתדרש להוכיח שהמבוטח הסתיר את הדבר מתוך כוונה תחילה.

4. ספק מיהו המוטב:

לפעמים יהיה ספק מי צריך לקבל את כספי הביטוח.  אם מדובר למשל באדם שהתגרש טרם פטירתו ויורשיו אינם רשומים כמוטבים בפוליסה. על מנת שהחברה לא תידרש לשלם פיצוי כפול, ההכרעה עוברת לערכאות. בית המשפט יהיה זה שיכריע.

אם חברת הביטוח דחתה את התביעה, בקשו  מכתב דחייה!

חברות הביטוח יודעות יותר טוב ממכם כמה אינכם בקיאים בחוקי המדינה. אם תקבלו דחיה ולא תבדקו מדוע ולמה, הם ימחאו לעצמן כפיים. אז דרשו מחברת הביטוח לשלוח לכם מכתב דחייה עם הסיבות לדחייה. החברה חייבת לספק לכם את זה. על פי הסיבות לדחייה תוכלו לדעת האם כדאי לפנות לבית משפט לערעור. שימו לב, ברגע שחברת הביטוח שולחת לכם מכתב עם הסיבות לדחייה, היא לא תוכל להוסיף סיבות ותירוצים נוספים בבית המשפט. אלא אם כן מדובר במקרה חריג של פרט שלא היה ידוע לפני כן.

לפני שאתם פונים לבית משפט כדאי לכם להתייעץ עם עורך דין או איש מקצוע שיכוון אתכם האם אכן כדאי לפנות לבית משפט.

אל תגיבו למכתב שישלח אליכם. כי אם כן תענו להם, אתם פותחים פתח לנימוקים וטענות נוספות. מה שיעזור לחברה בבית משפט.

פונים לייעוץ משפטי:

רכזו את כל המסמכים הנדרשים לתביעה. שימו לב להגיש את הפוליסה על כל פרטיה. גם את תשלומי הפרמיות של כל השנים. חברות הביטוח עלולות לטעון טענות שונות שאין לכם מסמך המעיד על כך שהן שקריות לחלוטין.

גם אם לא שמרתם את כל המסמכים, כדאי לכם להגיש תביעה משפטית. אל תתיאשו לפני הזמן!  בדרך כלל בית המשפט ידרוש מחברת הביטוח להגיש תיעוד עם הוכחות לאמיתות טענתם. אם החברה אכן לא צודקת היא לא תוכל להוכיח זאת.

תשלום עבור עורך דין:

עורכי דין לא יגבו בדרך כלל תשלום בשלב הראשוני של ייעוץ. כי אם העו"ד לא מצליח לזכות אתכם הוא לא יקבל תשלום כלל. אם כן תזוכו, ממילא חברת הביטוח תשלם את כל הוצאות בית משפט וגם את שכר טרחת עו"ד 25% + מע"מ אם הפשרה מסתכמת בפסק דין. אם הדיון מסתיים בפשרה היא תשלם 15% כך שאין לכם מה להפסיד.

 

לסיכום,

 אם אתם יכולים לקבל תגמולים מביטוח ולא קיבלתם אותם עדיין, המומחים שלנו יכולים לעזור לכם! חייגו עכשיו ואנו נעזור לכם לקבל את כל מה שמגיע לכם במהירות ובקלות.